Gaziabad: Yetkililer Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Bölgesel Hızlı Transit Sisteminin (RRTS) ilk ayağının Ekim 2023'te faaliyete geçmesinden bu yana Uttar Pradesh'te 50 lakh'tan fazla yolcunun Namo Bharat tren hizmetlerinden yararlandığını belirterek, yolcu sayısında bir artış daha beklediklerini ekledi. Uttar Pradesh'teki km'lik hat, Sahibabad'dan Yeni Delhi'deki New Ashok Nagar'a kadar olan 13 km'lik hatla bağlanacak.
Namo Bharat trenleri saatte 180 kilometre hızla gidiyor ve toplam 100 kilometrelik mesafeyi yaklaşık bir saatte kat ediyor. (HT FOTOĞRAF)
Gelişmeye aşina olan yetkililer, 13 km'lik Delhi hattının Anand Vihar'da bir metro istasyonuna sahip olduğunu ve Metro Raylı Güvenlik Komiseri'nden (CMRS) güvenlik izinlerinin son aşamalarında olduğunu söyledi.
CMRS ve ekiplerin bölümü ziyaret ettiğini ve çeşitli süreçlerde ince ayar yapılmasının sürdüğünü eklediler. Ayrıca Sahibabad ile Anand Vihar arasındaki ilk tünel de bu bölümde devreye alınacak. Anand Vihar istasyonunun da yakında faaliyete geçecek ilk metro istasyonu olması bekleniyor.
RRTS projesi aşağıdaki maliyetleri doğurur: ₹Duhai deposunda bulunan 30.274 crore ve Namo Bharat trenleri, saatte 180 kilometrelik planlanmış hıza sahip olup, yaklaşık bir saatte 100 kilometrelik bir mesafe kat etmelerini sağlıyor.
Toplamda 82 km uzunluğundaki RRTS projesinin, Namo Bharat trenlerini kullanarak üç Delhi, Ghaziabad ve Meerut şehrini birbirine bağlaması bekleniyor. Projenin ayrıntılı proje raporuna (DPR) göre, projenin tamamının Haziran 2025'e kadar tamamlanması bekleniyor ve günde yaklaşık sekiz lakh yolcu taşıması bekleniyor.
“Güvenlik denetimleri son aşamada. Ekiplerimiz Ghaziabad-Delhi hattının en kısa sürede faaliyete geçmesi için çalışıyor. Çalışma ileri bir aşamada,” dedi Ulusal Başkent Bölgesi Taşımacılık Şirketi (NCRTC) PRO şefi Puneet Vats.
NCRTC şu ana kadar 42 km'lik kısmı aşamalı olarak devreye aldı. Sahibabad'dan Ghaziabad'daki Duhai Deposu'na kadar olan ilk 17 km'lik öncelikli bölüm 23 Ekim 2023'te devreye alındı.
Ghaziabad'da Duhai'den Modinagar'a (kuzey) kadar olan 17 km'lik bir bölüm daha 6 Mart 2024'te faaliyete geçti. Modinagar'dan (Kuzey) Meerut'a (Güney) kadar olan üçüncü bölüm 18 Ağustos 2024'te işletmeye alındı.
NCRTC yetkilileri, ilk bölüm açıldığında ortalama günlük yolcu sayısının günde 10.000 ila 12.000 yolcu civarında olduğunu, ikinci bölüm açıldığında bu rakamın günde 17.000 ila 18.000'e çıktığını söyledi.
“Üçüncü bölüm açıldığında ve yolcular Ghaziabad ile Meerut arasında bağlantıya kavuştuğunda yolcu sayısı günde yaklaşık 24.000-25.000'e çıktı. Delhi bölümü UP'ye bağlandığında yolcu sayısının daha da artmasını bekliyoruz. Mevcut 42 km'lik işletme rotası üzerindeki dokuz istasyonla yolcular Meerut'tan (güney) Sahibabad'a yaklaşık 30 dakikada ulaşıyor.
Yetkililer, Yeni Ashok Nagar'dan Sarai Kale Khan'a ve Meerut'tan (Güney) Modipuram'a kadar Delhi'deki geri kalan bölümlerin Haziran 2025'e kadar tamamen faaliyete geçmesinin beklendiğini söyledi.
Ayrıca Namo Bharat trenlerinin Ghaziabad'dan yaklaşmakta olan Jewar Uluslararası Havaalanına kadar uzanması da öneriliyor.
Namo Bharat trenleri saatte 180 kilometre hızla gidiyor ve toplam 100 kilometrelik mesafeyi yaklaşık bir saatte kat ediyor. (HT FOTOĞRAF)
Gelişmeye aşina olan yetkililer, 13 km'lik Delhi hattının Anand Vihar'da bir metro istasyonuna sahip olduğunu ve Metro Raylı Güvenlik Komiseri'nden (CMRS) güvenlik izinlerinin son aşamalarında olduğunu söyledi.
CMRS ve ekiplerin bölümü ziyaret ettiğini ve çeşitli süreçlerde ince ayar yapılmasının sürdüğünü eklediler. Ayrıca Sahibabad ile Anand Vihar arasındaki ilk tünel de bu bölümde devreye alınacak. Anand Vihar istasyonunun da yakında faaliyete geçecek ilk metro istasyonu olması bekleniyor.
RRTS projesi aşağıdaki maliyetleri doğurur: ₹Duhai deposunda bulunan 30.274 crore ve Namo Bharat trenleri, saatte 180 kilometrelik planlanmış hıza sahip olup, yaklaşık bir saatte 100 kilometrelik bir mesafe kat etmelerini sağlıyor.
Toplamda 82 km uzunluğundaki RRTS projesinin, Namo Bharat trenlerini kullanarak üç Delhi, Ghaziabad ve Meerut şehrini birbirine bağlaması bekleniyor. Projenin ayrıntılı proje raporuna (DPR) göre, projenin tamamının Haziran 2025'e kadar tamamlanması bekleniyor ve günde yaklaşık sekiz lakh yolcu taşıması bekleniyor.
“Güvenlik denetimleri son aşamada. Ekiplerimiz Ghaziabad-Delhi hattının en kısa sürede faaliyete geçmesi için çalışıyor. Çalışma ileri bir aşamada,” dedi Ulusal Başkent Bölgesi Taşımacılık Şirketi (NCRTC) PRO şefi Puneet Vats.
NCRTC şu ana kadar 42 km'lik kısmı aşamalı olarak devreye aldı. Sahibabad'dan Ghaziabad'daki Duhai Deposu'na kadar olan ilk 17 km'lik öncelikli bölüm 23 Ekim 2023'te devreye alındı.
Ghaziabad'da Duhai'den Modinagar'a (kuzey) kadar olan 17 km'lik bir bölüm daha 6 Mart 2024'te faaliyete geçti. Modinagar'dan (Kuzey) Meerut'a (Güney) kadar olan üçüncü bölüm 18 Ağustos 2024'te işletmeye alındı.
NCRTC yetkilileri, ilk bölüm açıldığında ortalama günlük yolcu sayısının günde 10.000 ila 12.000 yolcu civarında olduğunu, ikinci bölüm açıldığında bu rakamın günde 17.000 ila 18.000'e çıktığını söyledi.
“Üçüncü bölüm açıldığında ve yolcular Ghaziabad ile Meerut arasında bağlantıya kavuştuğunda yolcu sayısı günde yaklaşık 24.000-25.000'e çıktı. Delhi bölümü UP'ye bağlandığında yolcu sayısının daha da artmasını bekliyoruz. Mevcut 42 km'lik işletme rotası üzerindeki dokuz istasyonla yolcular Meerut'tan (güney) Sahibabad'a yaklaşık 30 dakikada ulaşıyor.
Yetkililer, Yeni Ashok Nagar'dan Sarai Kale Khan'a ve Meerut'tan (Güney) Modipuram'a kadar Delhi'deki geri kalan bölümlerin Haziran 2025'e kadar tamamen faaliyete geçmesinin beklendiğini söyledi.
Ayrıca Namo Bharat trenlerinin Ghaziabad'dan yaklaşmakta olan Jewar Uluslararası Havaalanına kadar uzanması da öneriliyor.