NCRTC, 4 Nisan'a kadar Jewar Havaalanı'na RapidX Metro bağlantısı için ayrıntılı bir plan sunacak

aynur

New member
Yamuna Otoyolu Endüstriyel Kalkınma Otoritesi, Ulusal Başkent Bölgesi Taşımacılık Kurumu'nun (NCRTC), RapidX-cum-Metro güzergahının “taslak” ayrıntılı proje raporunu (DPR) tamamlayacağını ve hazırlık çalışmaları tüm hızıyla devam ederken 4 Nisan'a kadar sunacağını söyledi ( Yeida) Cuma günü.


Mevcut DPR, ilk aşamada çalışmaların başlayacağı 25 istasyonu dikkate almaktadır. (HT arşivi)

NCRTC ve Yeida yetkilileri Perşembe günü Büyük Noida'nın Omega-I sektöründeki bu projenin yönünü tartıştılar. NCRTC proje hakkında bir sunum yaptı ve uyumun ayrıntılarını tartıştı.

Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.

“NCRTC, 4 Nisan'da daha fazla ilerleme sağlamak üzere bu projenin ayrıntılı proje raporunu hazırlayacağını bildirdi. DPR'yi inceledikten sonra gerekli onay için Uttar Pradesh Hükümetine göndereceğiz. UP hükümeti ve Hindistan hükümeti tarafından gerekli tüm onaylar verildikten sonra bu proje üzerindeki çalışma bir sonraki aşamaya geçecektir” dedi Yeida CEO'su Arun Vir Singh.

Ghaziabad RRTS'den Noida Uluslararası Havalimanı'na (NIA) kadar uzanan 72,26 km'lik RapidX-cum-Metro güzergahında 38 istasyon bulunuyor ancak mevcut DPR, ilk aşamada çalışmaların başlayacağı 25 istasyonu değerlendiriyor.

“Bu 25 istasyondan 11'i RapidX'ten metroya giden istasyonlar için, 14'ü ise yalnızca metro durakları için ayrılmış durumda. Yeida bölgesindeki geri kalan 13 istasyonun DPR tasarımına dahil edilmesi ihtimali var ancak inşaat daha sonraki aşamalarda gerçekleşecek” dedi Singh.

Önerilen rota Ghaziabad RRTS istasyonu, Ghaziabad Güney, Büyük Noida Batı (Sektör 4), Büyük Noida (Sektör 2), Büyük Noida Sektör 12, Surajpur, Pari Chowk, Ecotech VI, Dankaur, Yeida Kuzey (Sektör 18), Yeida'dan geçmektedir. Merkez (Sektör 21, 35) ve GTC'deki (Kara Taşımacılığı Merkezi) Noida Uluslararası Havaalanı.

RapidX, Jewar'daki Noida havaalanı bölgesi ile Delhi'deki IGI havaalanı arasında hızlı bağlantı sağlayacak, metro ise yerel bağlantı olarak hizmet verecek.

Gelecekte Sarai Kale Khan-Gaziabad RapidX güzergahını IGI Havalimanı'na kadar genişletme planları var, böylece Jewar Havalimanı'ndan yolcular önerilen bu rota üzerinden Delhi Havalimanı'na seyahat edebilirler.

“NCRTC bu koridorda RRTS ve Metroyu işletecek. Noida havalimanı operasyonlarının bu yılın eylül ayında/sonunda başlaması bekleniyor. 25 istasyondan oluşan önerilen güzergahın tamamı Aşama I'de geliştirilecektir. NCRTC'den RapidX'in operasyonunu, NIA'dan IGI'ye ulaşmanın 50 dakikadan fazla sürmeyeceği şekilde tasarlamasını istedik. Singh, 150 km/s'lik maksimum hız ile bu seyahat süresine ulaşmak mümkün” dedi.

Eyalet hükümeti, Aralık 2023'te Ghaziabad RRTS istasyonundan Greater Noida West ve Pari Chowk üzerinden Noida Havaalanına giden RapidX rotasını onayladı.

Yeida, projenin DPR'sini hazırlamak için Ocak 2024'te NCRTC'ye bir çalışma emri yayınlamıştı. NCRTC'ye DPR'yi üç ay içinde sunması talimatı verildi.

NCRTC, rota üzerinde yolcu sayısı değerlendirmesini, topoğrafik araştırmayı, hizalama tasarımını ve istasyon planlamasını tamamlarken, jeoteknik araştırmalar, çevresel etki değerlendirmeleri ve sosyal etki değerlendirmeleri de dahil olmak üzere çeşitli araştırmalar şu anda devam ediyor.

“Bu yüksek irtifa projesinin tahmini maliyeti yaklaşık ₹16.200 crore, gerçek maliyet, DPR'nin belirlenen prosedürlere göre Eyalet ve Merkezi Hükümetler tarafından onaylanması veya kabul edilmesiyle kesinleşecek.

Singh, “Rotanın yolcu sayısı 2031'de günde 2,95 lakh olacak, 2041'de günde 5,23 lakh'a, 2051'de ise günde 6,32 lakh'a çıkacak” dedi.