Yamuna Otoyolu Sınai Kalkınma Otoritesi (Yeida) Salı günü yaptığı açıklamada, sisli koşulların kaza riskini artırabileceği gerekçesiyle Yamuna Otoyolu üzerindeki araçların hız sınırını kış aylarında 100 km/saatten 75 km/saat'e düşürdüğünü söyledi.
Hız sınırını düşürme kararı, Yamuna Otoyolu'nda görüş mesafesinin azalması ve aşırı hızdan kaynaklanan kazaları önlemeye yönelik ayrıntılı bir planın parçası. (HT arşivi)
Bu indirimli hız sınırı 15 Aralık 2024'ten 15 Şubat 2025'e kadar geçerli olacaktır. Yetkililer, hız sınırını düşürme kararının, Yamuna Otoyolu'nda görüş mesafesinin azalması ve aşırı hızdan kaynaklanan kazaları önlemeye yönelik ayrıntılı bir planın parçası olduğunu söyledi.
“Sürücülerin güvenliğini sağlamak ve görüş mesafesinin zayıf olduğu durumlarda kazaları önlemek amacıyla otoyol operatörüne Yamuna Otoyolu üzerindeki araçlar için maksimum hız sınırını düşürmesi yönünde talimat veren bir mektup yazdık. Salı günü, operatöre bu kararı 15 Aralık 2024'ten 15 Şubat 2025'e kadar etkili bir şekilde uygulaması yönünde talimat verdik” dedi Yeida CEO'su Arun Vir Singh.
“Yolculuk yapanlar disiplin uygular ve trafik kurallarına uyarlarsa Yamuna Ekspres Yolu'nda güvenli bir şekilde yolculuk yapabilirler. Sisli hava nedeniyle hafif araçlarda hız sınırını 100 km/saatten 75 km/saat'e, ağır araçlarda ise 80 km/saat'ten 60 km/saat'e düşürdük.
Yetkililer, imtiyaz sahibinin (operatör) atması istenen önemli adımlardan birinin otoyol boyunca yeni hız sınırı levhaları yerleştirmek ve taşıtların değişiklikler hakkında bilgi sahibi olması için kamuoyunda farkındalık yaratmak olduğunu söyledi.
Yeida ayrıca operatörden siste güvenli sürüş için yönergeler içeren broşürler dağıtmasını istedi. Bu broşürler otoyol boyunca tüm giriş/çıkış noktalarında, gişelerde ve yol tesislerinde dağıtılacaktır.
“Yetkili, yolcuları eğitmek için kış boyunca gişelerde genel seslendirme sistemleri ve FM radyo istasyonlarında yayın yapılmasını emretti. Otoyolun önemli noktalarında bulunan büyük ekran panoları aynı zamanda güvenlik bilgileri de sağlar. Singh, “Otoyolda görünürlüğü artırmak Yeida'nın bir diğer önemli odak noktasıdır” dedi.
Yeida, mevcut yansıtıcı bantların çoğunun hasar gördüğünü ve artık düşük ışık ve sis koşullarında yeterli görünürlük sağlamadığını gözlemledi. Operatöre, görünürlüğü artırmak için bu yansıtıcı bantları derhal değiştirmesi ve tüm giriş ve çıkış noktalarına sis farları takması talimatı verildi.
Singh, “Ayrıca operatöre trafik yoğunluğunun arttığı hafta sonları ve resmi tatil günlerinde trafik sıkışıklığı ve gecikmeleri önlemek için geçiş ücreti işlemlerinin sorunsuz bir şekilde yürütülmesini sağlaması yönünde talimat verdik” dedi.
Yetkili, bu önlemlerin, olumsuz hava koşullarının oluşturduğu riskleri azaltmaya ve Yamuna Otoyolu'nda yolcuların güvenliğini sağlamaya yönelik proaktif bir yaklaşımı yansıttığını söyledi.
Hız sınırını düşürme kararı, Yamuna Otoyolu'nda görüş mesafesinin azalması ve aşırı hızdan kaynaklanan kazaları önlemeye yönelik ayrıntılı bir planın parçası. (HT arşivi)
Bu indirimli hız sınırı 15 Aralık 2024'ten 15 Şubat 2025'e kadar geçerli olacaktır. Yetkililer, hız sınırını düşürme kararının, Yamuna Otoyolu'nda görüş mesafesinin azalması ve aşırı hızdan kaynaklanan kazaları önlemeye yönelik ayrıntılı bir planın parçası olduğunu söyledi.
“Sürücülerin güvenliğini sağlamak ve görüş mesafesinin zayıf olduğu durumlarda kazaları önlemek amacıyla otoyol operatörüne Yamuna Otoyolu üzerindeki araçlar için maksimum hız sınırını düşürmesi yönünde talimat veren bir mektup yazdık. Salı günü, operatöre bu kararı 15 Aralık 2024'ten 15 Şubat 2025'e kadar etkili bir şekilde uygulaması yönünde talimat verdik” dedi Yeida CEO'su Arun Vir Singh.
“Yolculuk yapanlar disiplin uygular ve trafik kurallarına uyarlarsa Yamuna Ekspres Yolu'nda güvenli bir şekilde yolculuk yapabilirler. Sisli hava nedeniyle hafif araçlarda hız sınırını 100 km/saatten 75 km/saat'e, ağır araçlarda ise 80 km/saat'ten 60 km/saat'e düşürdük.
Yetkililer, imtiyaz sahibinin (operatör) atması istenen önemli adımlardan birinin otoyol boyunca yeni hız sınırı levhaları yerleştirmek ve taşıtların değişiklikler hakkında bilgi sahibi olması için kamuoyunda farkındalık yaratmak olduğunu söyledi.
Yeida ayrıca operatörden siste güvenli sürüş için yönergeler içeren broşürler dağıtmasını istedi. Bu broşürler otoyol boyunca tüm giriş/çıkış noktalarında, gişelerde ve yol tesislerinde dağıtılacaktır.
“Yetkili, yolcuları eğitmek için kış boyunca gişelerde genel seslendirme sistemleri ve FM radyo istasyonlarında yayın yapılmasını emretti. Otoyolun önemli noktalarında bulunan büyük ekran panoları aynı zamanda güvenlik bilgileri de sağlar. Singh, “Otoyolda görünürlüğü artırmak Yeida'nın bir diğer önemli odak noktasıdır” dedi.
Yeida, mevcut yansıtıcı bantların çoğunun hasar gördüğünü ve artık düşük ışık ve sis koşullarında yeterli görünürlük sağlamadığını gözlemledi. Operatöre, görünürlüğü artırmak için bu yansıtıcı bantları derhal değiştirmesi ve tüm giriş ve çıkış noktalarına sis farları takması talimatı verildi.
Singh, “Ayrıca operatöre trafik yoğunluğunun arttığı hafta sonları ve resmi tatil günlerinde trafik sıkışıklığı ve gecikmeleri önlemek için geçiş ücreti işlemlerinin sorunsuz bir şekilde yürütülmesini sağlaması yönünde talimat verdik” dedi.
Yetkili, bu önlemlerin, olumsuz hava koşullarının oluşturduğu riskleri azaltmaya ve Yamuna Otoyolu'nda yolcuların güvenliğini sağlamaya yönelik proaktif bir yaklaşımı yansıttığını söyledi.