Bu kışın Kademeli Müdahale Eylem Planı (Grap) döneminde – Ekim ve Mart arasındaki altı ay – Ghaziabad şehrinde hava kirliliği 2017-18’den bu yana en düşük seviyedeydi ve şehrin ortalama hava kalitesi endeksi (AQI) 239, Uttar Pradesh Kirlilik Kontrol Kurulu (UPPCB) dedi.
Çarşamba günü Ghaziabad’daki Loha Mandi Yolu üzerindeki toz. (Sakib Ali/HT Fotoğraf)
Düşük AQI’ye ek olarak, ortalama PM10 ve PM2.5 (partikül madde) değerleri de bu kış en düşük seviyedeydi.
Grap, Delhi-NCR’de, Ekim ayında kışın başlamasından önce başlayan ve Şubat sonu veya Mart ortasına kadar süren yaklaşık altı aylık bir süre boyunca gerçekleştirilir.
UPPCB rakamları, 2017-18, 2018-19, 2019-20, 2020-21, 2021-22 ve 2022 Grap dönemlerindeki ortalama AQI’nin sırasıyla 362, 320, 295, 336, 275 ve 239 olduğunu göstermektedir. 23 veya
“Bu kış bu grap döneminde, en düşük AQI 1 Ekim ile 15 Mart arasında kaydedildi. Bu, Hava Kalitesi Yönetim Komisyonu (CAQM) rehberliğinde başlatılan titiz uygulama ve faaliyetlerin sonucudur. Ghaziabad’da kirlilikteki azalma aynı zamanda Delhi-Meerut Otoyolu ve Doğu Çevre Otoyolu gibi çeşitli altyapı projelerinin tamamlanmasından kaynaklanmaktadır. UPCCB bölge yetkilisi Utsav Sharma, “Bölgesel Hızlı Geçiş Sistemi hattındaki çalışmaların çoğu da bu yıl tamamlanacak ve daha iyi hava koşulları sağlanacak” dedi.
UPPCB, şehrin 2021-22 grafik döneminde 14, 2020-21’de 34, 2019-20’de 24, 2018-19’da 44’e kıyasla 2022-23 grafik döneminde yalnızca üç “şiddetli” gün yaşadığını belirtiyor. 2017-18’de 62.
AQI sıfır ile 50 arasında iyi, 51 ile 100 orta, 101 ile 200 orta, 201 ile 300 arası zayıf, 301 ile 400 arası çok kötü ve 401 ile 500 arası “orta” olarak kabul edilir. güçlü”.
Rakamlar ayrıca, 2022-23 kışında ortalama PM2.5 seviyelerinin 119 μg/m3 olduğunu ve bunun en az beş yılın en düşük seviyesi olduğunu gösteriyor. Rakamlar 2017-18’de 260 μg/m3, 2018-19’da 199 μg/m3, 2019-20’de 180 μg/m3, 2020-21’de 204 μg/m3 ve 2021-22’de 158 μg/m3 idi.
Bu kış hasat dönemindeki ortalama PM10 değerleri 245 μg/m3 olup, bu da önceki yıllara ait değerlerin oldukça altındadır. Rakamlar 2017-18’de 418 μg/m3, 2018-19’da 321 μg/m3, 2019-20’de 278 μg/m3, 2020-21’de 348 μg/m3 ve 2021-22’de 284 μg/m3 idi.
PM10 için ulusal güvenlik sınırı 100 μg/m3 iken PM2.5 için 60 μg/m3’tür.
“2022-23’te PM2.5 limiti hala güvenli limitin iki katı, PM10 ise güvenli limitin neredeyse 2.5 katı. Uygun meteorolojik koşullar nedeniyle kirlilik bu sefer esas olarak alt tarafta. Yol tozuna, trafik sıkışıklığına ve çevreyi kirletenlere karşı yer seviyesindeki denetim hala çok yumuşaktır. Şehir merkezli bir çevreci ve savunucu olan Akash Vashishtha, “Kirlilik seviyelerini sürdürülebilir bir şekilde azaltmak için bunun iyileştirilmesi gerekiyor” dedi.
Şehir, İsviçre merkezli kuruluş IQAir tarafından hazırlanan 2021 Dünya Hava Kalitesi Raporu’nda Rajasthan’daki Bhiwadi’den sonra dünyanın en kirli ikinci şehri seçildi. Ancak IQAir’in yakın zamanda yayınladığı 2022 raporuna göre Ghaziabad daha ucuz 11. sırada yer alıyor.
“Şehrin, endüstriyel alanlarda sokak tozu oluşturan çok sayıda hasarlı yolu var. Kaçak fabrikalar da çevre kirliliğine katkıda bulunuyor. Şu anda dört hava kalitesi izleme istasyonumuz var, ancak mevcut kirlilik seviyelerinin doğru bir resmini elde etmek için şehrin farklı alanlarda en az on istasyona daha ihtiyacı var,” dedi şehir merkezli bir çevreci olan Sushil Raghav.
Çarşamba günü Ghaziabad’daki Loha Mandi Yolu üzerindeki toz. (Sakib Ali/HT Fotoğraf)
Düşük AQI’ye ek olarak, ortalama PM10 ve PM2.5 (partikül madde) değerleri de bu kış en düşük seviyedeydi.
Grap, Delhi-NCR’de, Ekim ayında kışın başlamasından önce başlayan ve Şubat sonu veya Mart ortasına kadar süren yaklaşık altı aylık bir süre boyunca gerçekleştirilir.
UPPCB rakamları, 2017-18, 2018-19, 2019-20, 2020-21, 2021-22 ve 2022 Grap dönemlerindeki ortalama AQI’nin sırasıyla 362, 320, 295, 336, 275 ve 239 olduğunu göstermektedir. 23 veya
“Bu kış bu grap döneminde, en düşük AQI 1 Ekim ile 15 Mart arasında kaydedildi. Bu, Hava Kalitesi Yönetim Komisyonu (CAQM) rehberliğinde başlatılan titiz uygulama ve faaliyetlerin sonucudur. Ghaziabad’da kirlilikteki azalma aynı zamanda Delhi-Meerut Otoyolu ve Doğu Çevre Otoyolu gibi çeşitli altyapı projelerinin tamamlanmasından kaynaklanmaktadır. UPCCB bölge yetkilisi Utsav Sharma, “Bölgesel Hızlı Geçiş Sistemi hattındaki çalışmaların çoğu da bu yıl tamamlanacak ve daha iyi hava koşulları sağlanacak” dedi.
UPPCB, şehrin 2021-22 grafik döneminde 14, 2020-21’de 34, 2019-20’de 24, 2018-19’da 44’e kıyasla 2022-23 grafik döneminde yalnızca üç “şiddetli” gün yaşadığını belirtiyor. 2017-18’de 62.
AQI sıfır ile 50 arasında iyi, 51 ile 100 orta, 101 ile 200 orta, 201 ile 300 arası zayıf, 301 ile 400 arası çok kötü ve 401 ile 500 arası “orta” olarak kabul edilir. güçlü”.
Rakamlar ayrıca, 2022-23 kışında ortalama PM2.5 seviyelerinin 119 μg/m3 olduğunu ve bunun en az beş yılın en düşük seviyesi olduğunu gösteriyor. Rakamlar 2017-18’de 260 μg/m3, 2018-19’da 199 μg/m3, 2019-20’de 180 μg/m3, 2020-21’de 204 μg/m3 ve 2021-22’de 158 μg/m3 idi.
Bu kış hasat dönemindeki ortalama PM10 değerleri 245 μg/m3 olup, bu da önceki yıllara ait değerlerin oldukça altındadır. Rakamlar 2017-18’de 418 μg/m3, 2018-19’da 321 μg/m3, 2019-20’de 278 μg/m3, 2020-21’de 348 μg/m3 ve 2021-22’de 284 μg/m3 idi.
PM10 için ulusal güvenlik sınırı 100 μg/m3 iken PM2.5 için 60 μg/m3’tür.
“2022-23’te PM2.5 limiti hala güvenli limitin iki katı, PM10 ise güvenli limitin neredeyse 2.5 katı. Uygun meteorolojik koşullar nedeniyle kirlilik bu sefer esas olarak alt tarafta. Yol tozuna, trafik sıkışıklığına ve çevreyi kirletenlere karşı yer seviyesindeki denetim hala çok yumuşaktır. Şehir merkezli bir çevreci ve savunucu olan Akash Vashishtha, “Kirlilik seviyelerini sürdürülebilir bir şekilde azaltmak için bunun iyileştirilmesi gerekiyor” dedi.
Şehir, İsviçre merkezli kuruluş IQAir tarafından hazırlanan 2021 Dünya Hava Kalitesi Raporu’nda Rajasthan’daki Bhiwadi’den sonra dünyanın en kirli ikinci şehri seçildi. Ancak IQAir’in yakın zamanda yayınladığı 2022 raporuna göre Ghaziabad daha ucuz 11. sırada yer alıyor.
“Şehrin, endüstriyel alanlarda sokak tozu oluşturan çok sayıda hasarlı yolu var. Kaçak fabrikalar da çevre kirliliğine katkıda bulunuyor. Şu anda dört hava kalitesi izleme istasyonumuz var, ancak mevcut kirlilik seviyelerinin doğru bir resmini elde etmek için şehrin farklı alanlarda en az on istasyona daha ihtiyacı var,” dedi şehir merkezli bir çevreci olan Sushil Raghav.
YAZAR HAKKINDA
Peeyush Khandelwal, batı Uttar Pradesh’te suçtan kalkınma ajanslarına ve altyapıdan ulaşıma kadar bir dizi konuda yazıyor. Ghaziabad’da yaşıyor ve neredeyse on yıldır gazetecilik yapıyor.
…ayrıntılı olarak görün