Ghaziabad Polis Departmanı Pazar günü, trafik polisine 1 Nisan’dan itibaren Ulusal Yol 9’da (NH-9) faaliyet gösteren elektrikli çekçeklere el koyması veya kovması talimatını verdi. Hareket, Otobanda tıkanıklığı azaltmayı amaçlıyor.
Nisan ayından itibaren, Ulusal Karayolu 9’da bir elektrikli çekçek görülürse, Ghaziabad polisi harekete geçecek ve elektrikli çekçeke el konulacaktır. (Sakib Ali/HT Fotoğraf)
Yetkililere göre, Ghaziabad’da Vijay Nagar, Pratap Vihar, Indirapuram ve Vasundhara gibi bölgelere giden, çoğu NH-9’da çalışan yaklaşık 9.000 ila 10.000 e-çekçek var.
“Bu e-çekçekler son zamanlarda hızlı hareket eden trafikte işe gidip gelenler için büyük bir sorun haline geldi ve NH-9 yakınlarındaki yedi kilit noktada trafik sıkışıklığına neden oldu. Bunu göz önünde bulundurarak, 1 Nisan’dan itibaren bu araçların NH-9’a girmesini yasakladık. Polis Komiser Yardımcısı (Trafik) Ramanand Kushwaha, “Şoförleriniz buna uymalıdır” dedi.
Polis NH-9’da altı tıkanıklık noktası belirledi: Vijay Nagar T noktası, Kanawani Pushta Yolu, Tigri T noktası, Kala Patthar’ın yanındaki Crossings Republic yakınlarındaki benzin istasyonu, CISF kavşağı ve Indirapuram’daki Shipra kavşağı.
“1 Nisan’dan itibaren elektrikli çekçek sürücülerini cezalandırmaya başlayacağız ve bazı durumlarda, yönergelerimize uymadıkları takdirde araçlarına da el koyabiliriz. Ayrıca yedi noktada e-pedicab U dönüşleri kurmaya başladık ve benzer önlemleri NH-9’un Noida pistinde uygulamak için Noida’daki meslektaşlarımızla iletişim kuruyoruz” diye ekledi Kushwaha.
Ghaziabad Autorickshaw Chalak Sangh Başkanı Dilshad Ahmad’a göre, e-çekçekler yerel yolcular için son mil bağlantıları sağlamak için yalnızca şehir içi yollarda kullanılmalıdır.
“Hükümet iki yıl önce NH-9’u yeniden geliştirdiğinde birçok e-pedicab sürücüsü NH-9’a taşındığından trafik polisinin hamlesi kaçınılmazdı. Son zamanlarda bu yavaş hareket eden araçlar nedeniyle çok fazla trafik sıkışıklığı yaşanıyor. Polisin ayrıca e-çekçekler için dahili yollar oluşturduğu söyleniyor. Karayollarında bu tür yavaş hareket eden araçlar yolcuları tehlikeye atmakta ve trafik akışını yavaşlatmaktadır.”
Ghaziabad’daki NH-9 hattı, Nisan 2021’de açılan Delhi-Meerut Otoyolu’nun bir parçasıdır. UP Kapısı’nın Dasna Otoyolu’na giden 19,8 km’lik bölümünde her gün tahmini 60.000 binek araç birimi (NH-9 dahil) seyahat etmektedir.
Delhi-Meerut Otoyolunun her iki yanında üçer iç şerit bulunurken, her iki taraftaki dört dış şerit NH-9 içindir. Otoyol şeritleri, Ghaziabad ve Noida’dan gelen taşıtlara hizmet ediyor.
Nisan ayından itibaren, Ulusal Karayolu 9’da bir elektrikli çekçek görülürse, Ghaziabad polisi harekete geçecek ve elektrikli çekçeke el konulacaktır. (Sakib Ali/HT Fotoğraf)
Yetkililere göre, Ghaziabad’da Vijay Nagar, Pratap Vihar, Indirapuram ve Vasundhara gibi bölgelere giden, çoğu NH-9’da çalışan yaklaşık 9.000 ila 10.000 e-çekçek var.
“Bu e-çekçekler son zamanlarda hızlı hareket eden trafikte işe gidip gelenler için büyük bir sorun haline geldi ve NH-9 yakınlarındaki yedi kilit noktada trafik sıkışıklığına neden oldu. Bunu göz önünde bulundurarak, 1 Nisan’dan itibaren bu araçların NH-9’a girmesini yasakladık. Polis Komiser Yardımcısı (Trafik) Ramanand Kushwaha, “Şoförleriniz buna uymalıdır” dedi.
Polis NH-9’da altı tıkanıklık noktası belirledi: Vijay Nagar T noktası, Kanawani Pushta Yolu, Tigri T noktası, Kala Patthar’ın yanındaki Crossings Republic yakınlarındaki benzin istasyonu, CISF kavşağı ve Indirapuram’daki Shipra kavşağı.
“1 Nisan’dan itibaren elektrikli çekçek sürücülerini cezalandırmaya başlayacağız ve bazı durumlarda, yönergelerimize uymadıkları takdirde araçlarına da el koyabiliriz. Ayrıca yedi noktada e-pedicab U dönüşleri kurmaya başladık ve benzer önlemleri NH-9’un Noida pistinde uygulamak için Noida’daki meslektaşlarımızla iletişim kuruyoruz” diye ekledi Kushwaha.
Ghaziabad Autorickshaw Chalak Sangh Başkanı Dilshad Ahmad’a göre, e-çekçekler yerel yolcular için son mil bağlantıları sağlamak için yalnızca şehir içi yollarda kullanılmalıdır.
“Hükümet iki yıl önce NH-9’u yeniden geliştirdiğinde birçok e-pedicab sürücüsü NH-9’a taşındığından trafik polisinin hamlesi kaçınılmazdı. Son zamanlarda bu yavaş hareket eden araçlar nedeniyle çok fazla trafik sıkışıklığı yaşanıyor. Polisin ayrıca e-çekçekler için dahili yollar oluşturduğu söyleniyor. Karayollarında bu tür yavaş hareket eden araçlar yolcuları tehlikeye atmakta ve trafik akışını yavaşlatmaktadır.”
Ghaziabad’daki NH-9 hattı, Nisan 2021’de açılan Delhi-Meerut Otoyolu’nun bir parçasıdır. UP Kapısı’nın Dasna Otoyolu’na giden 19,8 km’lik bölümünde her gün tahmini 60.000 binek araç birimi (NH-9 dahil) seyahat etmektedir.
Delhi-Meerut Otoyolunun her iki yanında üçer iç şerit bulunurken, her iki taraftaki dört dış şerit NH-9 içindir. Otoyol şeritleri, Ghaziabad ve Noida’dan gelen taşıtlara hizmet ediyor.
YAZAR HAKKINDA
Peeyush Khandelwal, batı Uttar Pradesh’te suçtan kalkınma ajanslarına ve altyapıdan ulaşıma kadar bir dizi konuda yazıyor. Ghaziabad’da yaşıyor ve neredeyse on yıldır gazetecilik yapıyor.
…ayrıntılı olarak görün